Cyklovýlety - Sauerland

Finnentrop - Sauerlandring

Parametry trasy
Najeté kilometry125 Doba jízdy6:05 Průměrná rychlost20,5 Převýšení900 m

Po první návštěvě Sauerlandu jsem si řekl, že stojí za to ještě rozšířit projetou oblast o 2 hlavní místní cyklostezky. Jedná se o 2 na sebe navazující okruhy, které se dají spojit v jeden výlet (což jsme neplánovaně udělali). Trasa okruhů je nenáročná, veškerá stoupání jsou mírná, což vyplývá především z toho, že trasa vede z velké části po staré železnici.

Ideálním výchozím bodem je Finnentrop, sem se dá dojet buď vlakem nebo autem, které se dá u nádraží pohodlně a bezplatně zaparkovat. Lepší je vyrazit ve směru hodinových ručiček směrem na Eslohe. Trasa zde vede většinou po staré železnici a prvních asi dvacet kilometrů pomalu, ale vytrvale stoupá až k technicky nejzajímavějšímu místu, kterým je tunel u Kückelheimu. Po cestě ještě zůstalo pár dalších stop po železniční dopravě - návěstidla, stará lokomotiva nebo patrné terénní úpravy typické pro železnici. Do Eslohe trasa pokračuje klesáním, což je příjemný odpočinek. Kousek za Eslohe začne terén opět pomalu stoupat směrem do Bremke, kde se spojují oba okruhy - buď se dá pokračovat rovně na Meschede a najet tak na druhý okruh, nebo je nutné v mírném stoupání za mostem uhnout doprava. My jsme odbočku nechtíc minuli a v dobré víře pokračovali rovně.

Stezka směrem na Meschede pokračuje částečně okolo silnice, částečně se odklání na vedlejší silnice. Asi po deseti kilometrech dojede k poměrně velké přehradě Hennetalsperre, po jejímž pravém břehu pokračuje lehce zvlněným terénem až do Meschede. Zde se potkává se známou stezkou okolo řeky Ruhr. Meschede je asi největší město na stezce, mimo nákupu je zde možnost nabrat si vodu, koupit z automatu novou duši :) nebo zaskočit do některé z místních restaurací. Cesta pak pokračuje pár kilometrů lehce z kopce okolo silnice až do městečka Stockhausen, kde vlevo zahne a napojí se na další starou železnici, která vede krásnou krajinou v podstatě po rovince až zpět do Eslohe. Tento úsek se mi hodně líbíl, stezka se občas zatočila k řece a hlavně nevedla přes téměř žádná města, je to takový ryze přírodní úsek...

Za Eslohe je nutné projet kousek po stejné trase až po onu odbočku v Bremke, kde se trasa opět napojí na starou železnici, po které pokračuje hezky do kopce až na nejvyšší bod ležící nad Bad Fredeburgem. Odsud už v podstatě klesá přes Schmallenberg a déle podél řeky Lenne až do města Lennestadt. Celý úsek z Eslohe až do Lennestatd je opět moc fajn, krajina je hezká, téměř vůbec se nejede po silnicích s automobilovým provozem. Za Lennestadt přichází ještě poslední menší kopec s hezky ostrým zakončením, tohle nás malinko překvapilo, ale vyjet se to i po 120 kilometrech dá ;) Další cesta do Finnetropu už vede maličko víc okolo silnic, ale pořád se sem tam schová stezka do lesa. Nicméně už to taková "pecka" není. Celkově mě Sauerlandring velmi překvapil - vše je výborně označené, na každém odpočívadle (kterých je tu dostatek) je mapka, ta se dá získat zdarma i v kterémkoliv infocentru (třeba hned ve Finnentropu na nádraží. Sečteno a podtrženo - projet se tady stojí to za to...

www.cyklo-vylety.cz - administrátor: L.Poncza, spolupracovník: P.Svoboda, 2008 - 2015
Poslední aktualizace: 2016-03-05 21:53:51
Stránka zobrazena: 3416 krát.