Cyklovýlety - články, zajímavosti

Web nejen o cyklistice

Atlas adventure 2010

Prolog

Zatímco rok 2009 byl pro mě takový "testovací" co se bikemaratonu a 24 hodinovky týče, v roce 2010 jsme se s kamarádem Petrem "rozhodli" (= opět mě do toho uvrtal) k účasti na extrémním závodě dvojic Atlas Adventure v Janských koupelích - v krásném prostředí Jeseníků. Opět to byla akce, na kterou jsme se nijak nepřipravovali, jen jsme se přihlásili, potrénovali na kole a v pátek večer vyrazili na místo.

Něco víc k závodu

Tento závod není zrovna pro lidi, kteří nevyznávají všestrannost a mají strach z lehce netradičních disciplín. Jak již bylo uvedeno, ročník 2010 se konal v Janských koupelích, centrum bylo v Hasičské škole, která poskytovala až nad očekávání dobrý komfort a dobré zázemí. Vyplatilo se sem přijet den dopředu, jelikož start byl nahlášen na 8.00 (pak jsme zjistili, že se to hodilo, v našem podání by to byl jinak závod až do soumraku :) Po závodě pak bylo připraveno posezení a opět nocleh, výsledky se vyhlašovaly až v neděli v 9.00. Kromě ubytovny se dalo přespat také pod stanem, ceny za obojí byly více než v pohodě. Startovné v roce 2010 bylo za 500, pro členy České asociace extrémních sportů (my jsme se členy stali...) to bylo za polovinu.

Závod a disciplíny

Závod mezi jinými podniky vyniká svou všestranností a také skvělou rodinnou atmosférou. Na start se odváží zpravidla okolo stovky lidí od dorostu až po střední věk. Kostra celého podniku spočívá ve třech okruzích, které závodníci jednotlivých kategorií absolvují v různém pořadí, aby se dostatečně rozprostřeli po celém areálu.

My jsme tedy plni očekávání (já bych ten stav za sebe nazval jako kontrolovaný strach) nastoupili v 8.00 na start (pro jistotu jsem si přečetl seznam disciplín až v předvečer...). Postupně jsme absolvovali disciplíny v tomto pořadí:

• orientační běh - 15 stanovišť, jenom jednou jsme zakufrovali a museli se vracet, jinak jsme to zvládli vcelku v pohodě, poučení do příště je rozmyslet si více trasu, ať se nevracíme. Celkem nám to zabralo 2,5 hodiny, což bylo moc, nicméně alespoň žádná penalizace
  • sjíždění Moravice na kanoi - tady jsme měli obavy (nikdo z nás na tom předtím neseděl), ale překvapivě to by lo v pohodě, ani jsme se nemuseli vykoupat
  • slack line - chůze po asi 20m dlouhém plochém provaze, jeden jde a druhý mu přes napnuté lano dělá oporu. Tohle Peťa zmákl profesionálně, bez ztráty bodu
  • smyčkování na strom - k dispozici byly dvě smyčky okolo stromu, k jedné byl člověk připnutý v sedáku a druhou používal na oporu nohy - takto bylo potřeba vylézt do 4 metrů. Oba jsme to zvládli bez větších problémů
  • nízké lanové překážky - nízko nad zemí natažená lana, smyčky, to všechno bylo potřeba bez dotyku se zemí překonat. Opět Petr bez ztráty
  • bike orienťák - jízda podle mapy na kole. Tady jsme si věřili a přitom jsme tuhle disciplínu pokazili nejvíce, ztratili jsme blouděním hodinu a spoustu sil k tomu, navíc jsem měl defekt. Takže tohle dopříště chceme zlepšit
  • jízda zručnosti na kole - ruzné překážky, slalom, hod kamenem za jízdy na cíl... Tohle jsme zvládli až na mou chybičku - netrefil jsem kamenem cíl...
  • hledání pokladů - s buzolou jsme nacházeli v přírodě poklady, povětšinou ve starých důlních štolách (ale krátkých). Tohle jsme zvládli v pohodě
  • azimuťák - hledání indicií v lese, opět přišla ke slovu buzola. Malinko jsme se zdrželi (10 min), jelikož jsme neměli dobře pořadí (za to by byla vysoká penalizace)
  • lanové centrum - jako dopravní systém jsme měli povolen jen koloběž (jeden běžel/vezl se na štangli, druhý jel na kole) asi 4km cesta tam, plus další přemístění na následující stanoviště a pak zpět. Lanové centrum nám po nějakých šesti a půl hodinách vzalo hodně sil v rukách. Sice jsme ani jednou nespadli, ale jednak nám to trochu trvalo a jednak jsme to stihli 30 vteřin před uzavřením disciplíny = už ta cesta nás vyždímala...
  • lezení - na skálu u přehrady Kružberk jsme lezli po trasách obtížnosti V a VI. I když jsme počítali s plnou penalizací, dostali jsme jen polovinu, protože každý z nás něco vylezl :)
  • boulder - vodorovné traverzování na skále. Tady jsme si poradili bez větších problémů
  • přelanění - natažené lano mezi dvěma skalami jsme zavěšeni v sedáku přeručkovali, ale teda ruce už na konci protestovaly neskutečným způsobem...
  • slaňování - po přelanění jsme skálu slanili zase zpět a vyběhli na poslední disciplínu...
  • cross - běh do prudkého kopce, po značené trase jsme vyběhli na vrchol a museli označit dvě kontroly

Celý tento závod jsme zvládli za deset a půl hodiny, čímž jsme se zařadili na 12. místo v naší 17 členné kategorii. Oba to považujeme za úspěch, s ohledem na nulové zkušenosti jsme sem jeli především s cílem to dokončit. Penalizaci jsme nasbírali jen na lezení, jinak jsme vše zvládli. Do roku 2011 máme v plánu náš výsledek vylepšit a něco málo potrénovat i ostatní disciplíny Oba jsme si ročník 2010 maximálně užili a i když unavení, večer u ohně jsme byli jednoznačně rozhodnutí přijet zase.

Další akce

24h "Těžká pohoda" Liberec 11.6. - 13.6.2010
Rusavská padesátka 2009
24h Bystřička 26.6.2009 - 27.6.2009

www.cyklo-vylety.cz - administrátor: L.Poncza, spolupracovník: P.Svoboda, 2008 - 2015
Poslední aktualizace: 2016-03-05 21:53:51
Stránka zobrazena: 15787 krát.