Cyklovýlety - články, zajímavosti

Web nejen o cyklistice

Nepál 2013 - první setkání

Jet na měsíc do Nepálu pro mě ještě o rok dříve nebylo představitelné. Nicméně na podzim v roce 2013 jsme se ještě se třemi přáteli vydali na tuto zajímavou cestu.

Velkou část organizační přípravy se nám podařilo zajistit díky neziskové organizaci Shanti, která v Nepálu pomáhá s chodem státní školy Pancha Kochi. Podpořit tuto organizaci můžete finačně či dobrovolnictvím nebo třeba jen dobrým skutkem - více na www.shantinepal.org.

Naše přípravy na cestu začaly zhruba půl až třičtvrtě roku před odjezdem - museli jsme si včas vybrat termín, naplánovat nezbytná očkování, sehnat letenky a třeba také začít si pořizovat vybavení. Pro nás to znamenalo rok, který byl plný výdajů za nákupy (vybavení cyklisty se s vybavením trekaře moc nepotkává) a za několik výletů do hor (potřebovali jsme nějaký ten chodecký trénink a pár týdnů před odjezdem také krátkou aklimatizaci v Alpách). Tohle všechno se nám podařilo zvládnout, místy to byl trochu časový problém - skloubit tréninky na Trophy nebo na týdenní okruh ve Francii s chozením po horách a prací byl opravdu oříšek.

Odlet v druhém říjnovém týdnu byl začátkem čtyřtýdenního nepřetržitého zážitku. Do Kathmandu jsme přiletěli ráno, zde už jsme díky Shanti měli zajištěný odvoz na hotel i ubytování. Přestože zrovna začínal svátek Dashain, podařilo se nám vše zařídit předem (včetně Permitu na trek, který jsme jako jediný dořešili z hotelu). Odpoledne jsme vyrazili do města na prohlídku. Kulturní skok to byl pro mě obrovský, zážitek nelze srovnat třeba s výletem do Vídně nebo do Provence - tohle je opravdu úplně něco jiného.

Během naší prohlídky města jsme si koupili pár drobností vč. péřové bundy na trek a taky jsme si vyměnili peníze - stali se z nás téměř milionáři :) Osobně jsem si musel zvyknout na to, že cena na visačce neznamená cenu prodejní a je nutno smlouvat smlouvat smlouvat - na konci našeho pobytu v Nepálu už jsem v tom ale sebemenší problém neviděl, smlouvací techniku jsme všichni vypilovali :)

Při naší procházce městem (resp. čtvrtí Thamel - která je v podstatě určená pro turisty) jsme také poprvé okusili místní jídlo a zjišťovali jsme, jak vypadá třeba Lassi, Fried rice, Fried noodles with vegetable. Večerní prohlídku Kathmandu jsme moc neprotahovali - všichni jsme se těšili na to, že druhý den odjíždíme do hor a chtěli jsme být na cestu trochu odpočatí.

Další zážitky z Nepálu

Manaslu - vrcholová část II
Manaslu 2013 - vrcholová část I
Manaslu 2013 - druhá část
Manaslu trek - první část
Cestování autobusem

www.cyklo-vylety.cz - administrátor: L.Poncza, spolupracovník: P.Svoboda, 2008 - 2015
Poslední aktualizace: 2016-03-05 21:53:51
Stránka zobrazena: 14410 krát.