Cyklovýlety - články, zajímavosti

Web nejen o cyklistice

Manaslu 2013 - první část

Na trek jsme tedy vyrazili další den. Ještě jsme si kousek cesty do Soti Kholy ulehčili džípem a pak už následovala jen chůze po svých. Nutno říct, že jsme si nemuseli nést stany, jídlo a nádobí, což samozřejmě dramaticky ulehčilo našim zádům. Byť není Manaslu trek tak frekventovaný jako třeba trek kolem Annapuren nebo k Everest Base Campu, je zde vybudovaných dost Lodží, kde se dá přespat a najíst na místní poměry v luxusu.

Vyrazili jsme s chutí a s přesvědčením, že se jen tak první den rozdýcháme, protože cesta vedla čistě kolem řeky v nízké nadmořské výšce (vycházelo se asi ze 750 metrů). Jak se brzy ukázalo, byl to omyl, protože cesta sice kolem řeky vedla, ale sem tam si jen tak pro radost vystoupala nad řeku třeba 200 metrů, aby pak klesla zpět do jejího koryta :) V podstatě celý první den byl ve znamení buď klesání, nebo stoupání. Když jsme zrovna nekoukali pod nohy na kluzké kameny, obdivovali jsme okolní džungli, sem tam banánovník, divoký pepř, kaktusy, zvláštní placaté plody a hromadu různých stromů (a taky trošku větší pavouky, než máme u nás :).

Zážitkem byl první přechod vysokého lanového mostu, později se z toho stávala normální záležitost, párkrát se povedlo narazit ještě na starší mosty, kde místo kovových rohoží byly dřevěné desky - jeden takový z druhého dne je dole na fotce. Jedinou smůlou bylo to, že nám hned první den začalo pršet, a počasí se další dny spíše zhoršovalo. Přesto jsme byli odhodláni držet náš časový plán a tak jsme se první den dostali do Machhakhalagaonu v poměrně načnutém stavu :)

Další den byl ve znamení podobného průběhu, jen s tím rozdílem, že už prakticky pršelo neustále. Jediným štěstím bylo, že teploty byly okolo 25 stupňů, takže se dalo jít i v mokrých věcech. Třeba Dave si řekl, že si nebude promáčet své nové trekové boty a šel v sandálech - a to až asi do šestého dne :) My jsme šli zprvu v suchých a později vlhkých až úplně promočených botech - přece jen gumáky to nejsou (ty by se nám hodily líp, protože s tím, jak pršelo déle a déle se i z cest stávaly potůčky a z brodů malá dobrodružství). Za zmínku z druhého dne kromě autentického čaje od místní rodiny stojí i teplé prameny v Tato pani (tato - horký, pani - voda) - Dave s Milanem je na ostro otestovali, já jsem se zdržel... Obědvali jsme trochu pozdě a kousek za Tato pani - tuším v Dobhanu. Pak jsme pokračovali dále okolo čím dál divočejší řeky až do Jagatu, kam jsme docházeli za tmy a v dešti, všichni slušně promočení (i když jsme měli pláštěnky).

Třetí den nepršelo jen chvíli ráno, pak znovu začalo a déšť sílil. Kousek před Philimem začalo lít tak, že to připomínalo průtrž. V tom už se nedalo jít dál, museli jsme tak poprvé porušit náš harmonogram a zůstat po třech hodinách někde v suchu. V paměti mám vrytou situaci, kdy stoupáme do prudkého kopce s báglama po cestičce, kterou lehce protékají první čůrky vody a když přicházíme nahoru, jdeme už skoro v potoce... Ovšem - zde zaperlil Dave - když si nás fotil pod kopcem na (jak se pak ukázalo nejdelším) mostě za celou výpravu, nechal si tam položené brýle a v tom hnusném slejváku absolvoval cestu k řece a zpět znovu - bezesporu příjemná hodinka. V Philimu jsem pořád dokola zkoumal oblohu a usoudil jsem, že je to bez šance. V té chvíli mi zaroveň odešla morálka i nálada (to se mi moc nestává :) Půl dne jsem střídavě komukoliv bez vyžádání vysvětloval, v jaké jsme pr.... To muselo zajisté všechny moc těšit. Šárka byla rozhodnutá absolvovat ty tři dny cesty a vrátit se (v té chvíli jsem to nevěděl) a moje řeči ji určitě nakoply pokračovat. Zpětně musím uznat - bylo to zbytečně předčasné :)

Večer už jsme se o milimetr více hodili do klidu a rozhodli jsme kromě již ověřených čajů (mým favoritem už asi vždy zůstane Masala Tea) vyzkoušet místní pivo - je to z nakvašeného prosa a chuť je velmi specifická. Zalévá se teplou vodou a nálevů může být několik, čili hned jsem otočil sedm zálivek a opravdu to šlo poznat (zlepšila se mi nálada :)).

Další zážitky z Nepálu

Manaslu - vrcholová část II
Manaslu 2013 - vrcholová část I
Manaslu 2013 - druhá část
Cestování autobusem
První setkání s Nepálem

www.cyklo-vylety.cz - administrátor: L.Poncza, spolupracovník: P.Svoboda, 2008 - 2015
Poslední aktualizace: 2016-03-05 21:53:51
Stránka zobrazena: 14413 krát.