Cyklovýlety - cyklostezky

Web nejen o cyklistice

Cyklostezka podél Drávy (Drauradweg)

Mapka trasy

Základní informace

Začátek cyklostezky leží nedaleko Italsko-Rakouských hranic ve městě Toblach (Dobbiaco). Toblach je výchozím místem nejen pro Drávskou stezku, ale i pro cyklostezky vedoucí hlouběji do Dolomit - tak třeba zde začíná cyklostezka údolím Pustertal (viz např. Rasun - Brixen). Svým profilem a krajinou patří cyklostezka do kategorie zážitkových. Její velkou výhodou je, že vede slunným a teplým jihem Rakouska, což znamená o kousek větší jistotu počasí. Stezka u Lavamündu Rakouské území opouští a pokračuje dále na Slovinsko až do Mariboru.

Trasa

Stezka od svého začátku v Sillianu až po Slovinský Maribor širokou paletu zážitků. Začátek se nese v duchu doslova dechberoucích výhledů na Dolomity. Prvním větším městem na Rakouské straně je Sillian, nedaleko něhož se nachází pramen Drávy. Cesta odsud pokračuje (a vcelku hezky klesá) směrem na Lienz, což je centrum Východního Tyrolska. Po zastávce v některé z místních hospůdek a prohlídce města ještě stojí za to navštívit lázně ve městě Abfaltersbach nebo zámek Bruck, jednu z hlavních dominant Východního Tyrolska. Pak už přichází na řadu přírodní krásy "Korutanské brány", konkrétně horního toku řeky Drávy.

Dalšími vhodnými místy k odpočinku jsou města Oberdrauburg nebo Dellach, kde je možnost využít odpočívadla, poř. dát si nějakou tu grilovanou dobrotu. Za Sachsenburgským průsmykem se údolí Drávy více otevře a nabídne cyklistům další možnost zastávky - Spittal an der Drau. Dominantou tohot malebného města je renesanční zámek Porcia, který patří k nejhezčím renesančním stavbám v Korutanech, navíc se zde každé léto konají komediální divadelní představení. Stezka ze Spittalu pokračuje okolo zámku Paternion až k Villachu (což je mimo jiné železniční křižovatka poměrně nedaleko Italských a Slovinských hranic). V okolí Villachu je několik jezer, za všechny jmenuji například Ossiacher See. Kdo by si chtěl jezera prohlédnout blíže, má k dispozici okolo každého z nich cyklostezku, ta okolo Ossiacher See je nejdelší a vytváří nad Villachem takovou "smyčku". Pokud si chcete odpočinout od cyklistiky, nabízí se ve Villachu například výlet lodí.

Stezka z Villachu dále pokračuje podél řeky přes Rosental (ještě stojí za zmínku odbočka u města Velden směrem na Klagenfurt a jezero Wörtersee), což je další zajímavé místo k odpočinku, především zdejší odpočinkový park (Erlebnisrast) s vodními hrami a dostatkem zábavy pro děti. Další město - Ferlach - nabízí odpočinek pro dospělé i aktivity pro děti - ty se mohou samostatně bavit (k dispozici je například i lezecká stěna), zatímco rodiče mohou užívat odpočinku na velké terase (např. slunit se v lehátkách). Trochu dobrodružství lze zažít navíc v Andventure parku. Dále po proudu Drávy čeká opět další odbočka ze stezky - tentokrát k jezeru Klopeiner See, kde se nachází ptačí rezervace Neudenstein. Odbočka se připojuje na Drávskou stezku u Völkermarktu, kde se nachází nepřehlédnutelná přehrada. Z Völkermarktem už následuje po 43 kilometrech cílový bod Rakouské části stezky - Lavamünd. Plnohodnotným pokračováním je pak 72 kilometrů dlouhý úsek do Slovinského Mariboru, který stojí za to navštívit.

Shrnutí

Poloha Podél Drávy, mezi městy Toblach a Maribor
Obtížnost
Délka 366 kilometrů
Převýšení 750 metrů
Povrch Většinou asfalt
Oficiální stránky www.drauradweg.com
Další info nabízí několik alternativních odboček

www.cyklo-vylety.cz - administrátor: L.Poncza, spolupracovník: P.Svoboda, 2008 - 2015
Poslední aktualizace: 2016-03-05 21:53:51
Stránka zobrazena: 16987 krát.